sunnuntaina, lokakuuta 07, 2007

Suomen Turussa

Kävin lauantaina syntymäpäivillä Turussa. Se vaikutti mukavalta kaupungilta. Siellä voisi vaikka asua. Seinämaalauksiinkaan ei suhtauduta yhtä niuhosti kuin Helsingissä. Kuvassa osa isoa seinämaalausta.

Suomen Kirjailijaliitto täytti 110 vuotta. Synttärijuhlat vietettiin Turun uudessa pääkirjastossa. Söin ja join ( liikaa) eikä työnteko ole tänään maistunut. Tapasin tuttuja ja ystäviä sekä virtuaali- että muusta maailmasta: mm. Maimun Tallinnasta, Tikkiksen Turusta, Jounin Kuopiosta ja Jarkon Helsingistä.

Runoilijat ja Olli Heikkonen ja Vilja-Tuulia Huotarinen kilistävät juhlan kunniaksi. Vilja-Tuulia sai ensimmäistä kertaa jaetun Nuori Manner- tunnustuspalkinnon.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sain sun nimelläs jotain mystistä postia, mutta koska sähköpostiosoite oli pelkkää siansaksaa, merkitsin sen roskapostiksi ja panin estettyjen listalle.

Anita Konkka kirjoitti...

Liityisköhän se Naamakirjaan, jonka kanssa olen sekoillut tänä iltana?

Anonyymi kirjoitti...

Liittyy. Ripsakin sai saman postin. Ei kai siinä mitään, mutta olen näissä tieturiasioisa oppinut epäluuloiseksi. Ensin lyön ja sitten vasta kysyn.

Ripsa kirjoitti...

Anita! Jos minun naamani kuva olisi sinun naamakirjassasi, saattaisi koko halavatun ohjelma saada halvauksen ja posahtaa rikki! (Vrt.peilit, kamerat jne.)

Mietin edelleen.

Olisi kiinnostavaa tietää millaisia kokemuksia blogisteilla on Facebookista.

Anita Konkka kirjoitti...

Ei sinne ole pakko laittaa omaa naamakuvaa, jos ei tykkää siitä. Laita vaikka kissasi naama, kunhan liityt omalla nimelläsi- Oletusasetuksena naaman paikalla on kysymysmerkki.

Minulla ole ei kokemuksia Facebookista, kun vasta olen liittynyt. Kunhan huvittelen.

Ripsa kirjoitti...

No sitten.

Minä jo ehdin pamahtaa paniikkiin. Että jos pitäisi kuvata ja ympäristöäkin ja vaikka mitä.

Minulla ei tietenkään ole edes digikameraa.

a-kh kirjoitti...

No sitten. Olen vähän ranttu monistamaan itseäni.

Pitäisi vielä tehdä päätös Helsingin kirjamessuille tulosta. Helsingissä oli olevinaan kaikki tarpeellinen käden ulottuvilla. Nyt sitten ei millään viitsisi lähteä täältä tuppukylästä. Ei vetovoimaa Helsinkiin eikä Turkuun, ei vaikka luvataan viiniä, ruokaa ja hyvää elämää. Itse asiassa on käynyt kutsu kaksiin ajallisesti lähekkäisiin pippaloihin sikäläisessä kyläpahasessa.